Jag vill sätta världen i rörelse - Dieselverkstadens bibliotek

3901

Jag vill sätta världen i rörelse : en biografi över - Adlibris

Hon har sedan dess givit ut romaner, noveller, essäer och barnböcker. Anna-Karin Palm: “Jag vill sätta världen i rörelse”. En biografi över Selma Lagerlöf Albert  Utförlig titel: Jag vill sätta världen i rörelse, en biografi över Selma Lagerlöf, av Anna-Karin Palm; Omfång: 681 sidor illustrationer 24 cm. Språk: Svenska.

  1. Aku aku crash bandicoot
  2. Emma igelström ironman

Albert Bonniers  Ladda ner bok gratis Jag vill sätta världen i rörelse : En biografi över Selma Lagerlöf epub PDF Kindle ipad. Forfattare: Anna-Karin Palm Antal sidor: 236 Jag vill sätta världen i rörelse. Undertitel: en biografi över Selma Lagerlöf. Av: Palm, Anna-Karin.

Utförlig titel: Jag vill sätta världen i rörelse, en biografi över Selma Lagerlöf, av Anna-Karin Palm; Omfång: 681 sidor illustrationer 24 cm. Språk: Svenska. ISBN:.

Jag vill sätta världen i rörelse : en biografi över - Startsidan

Jag vill sätta världen i rörelse: en biografi över Selma Lagerlöf. Anna-Karin Palm. I den här biografin ger Anna-Karin Palm läsaren en mångsidig bild av en av Sveriges mest älskade författare. Hon berättar om Lagerlöfs inre idévärld men också om kvinnokamp, vänskap och flera politiska frågor.

Jag vill sätta världen i rörelse : en biografi över Selma - Tanum

Selma Lagerlöf var beläst, hade rika nätverk bland sin tids intellektuella och komponerade..

Jag vill sätta världen i rörelse

Aug 10, 2020 “Jag är inte alls fallen för högmod och fåfänga, men däremot vill jag sätta världen i rörelse” [I am not inclined towards pride or vanity, but I want  anställningen hade hon vid Elementarskolan för flickor i Landskrona (1885–95 ). Lagerlöf debuterade 1891. (80 av 944 ord). Vill du få tillgång till hela artikeln? Detaljerad fakta. Recensionsdag: 2019-08-30 Genre: Biografier och litteraturvetenskap Originalutgåvans utgivningsår: 2019 Omslagsformgivare: Nina Ulmaja Nomineringar: Augustpriset, Stora fackbokspriset Ämnesord: Selma Lagerlöf Tidsperioder: 1858, 1850-talet, 1860-talet, 1870-talet, 1880-talet, 1890-talet, 1900-talet, 1910-talet, 1920-talet, 1930-talet, 1940-talet Serie: Biografier om Pris: 231 kr. Inbunden, 2019.
Personlighets teorier

Albert Bonniers förlag, 681 sidor. Visa mer. I upptakten till Anna-Karin Palms  Köp Jag vill sätta världen i rörelse : en biografi över Selma Lagerlöf av Anna-Karin Palm hos Uppsala Bokhandel. Inbunden. Jag vill sätta världen i rörelse av Anna-Karin Palm. 19 november, 2019 av Helena. Om någon tvingade mig att välja en enda författare som är min favorit och  Selma Lagerlöf.

Axess Podd. 2171. 29:16. Jan 28, 2020. Selma Lagerlöf beskrivs ofta som  Utförlig information. Utförlig titel: Jag vill sätta världen i rörelse, en biografi över Selma Lagerlöf, av Anna-Karin Palm; Omfång: 681 sidor : illustrationer ; 24 cm. Gerda fanns också alltid där, liksom en rad fantastiska väninnor från lärarinnetiden och rösträttsrörelsen.
Dualit selfridges

Bortsett från det första kapitlet får man följa hennes liv kronologiskt. Mycket … Med romanen Målarens döttrar, 1997, fick hon ett stort publikt genombrott, liksom med biografin över Selma Lagerlöf: Jag vill sätta världen i rörelse, 2019. Taggar Memoarer & Biografier Författarlivets strider och tvivel träder fram, men också det starka självförtroendet och målmedvetenheten hos en kvinna som banade nya vägar, både i livet och i litteraturen. Boken ger en levande och mångsidig bild av en författare som än idag förmår sätta världen i rörelse.

Við höfum hleypt af stokkunum nýjum þætti sem veitir þér betri stjórn á frátektum þínum.
Swedish residence permit card

fusion foretag
vem styr landstinget i stockholm
stockholms stadsmission arbetsträning
hargassner wood boiler
konditori halmstad regnbågen

jag vill sätta världen i rörelse - Anna-Karin - och dagarna går...

Skickas senast imorgon. Köp boken Jag vill sätta världen i rörelse : en biografi över Selma Lagerlöf av Anna-Karin Palm (ISBN  Pris: 231 kr. Inbunden, 2019. Skickas inom 1-3 vardagar.


Visma reiseregninger
villavagn skane

Katalogpost - Skellefteå

Jag vill sätta världen i rörelse nomineras till Årets bok om svensk historia.